Up until now

Hee iedereen!

Zoals jullie waarschijnlijk al weten ga ik in 2015/2016 meedoen aan het High School programma van TravelActive. Sinds ik me heb aangemeld is er al veel gebeurd, dus laat ik dat maar even samenvatten!

  • Na lang overleggen met mijn ouders en naar de informatiebijeenkomst van TravelActive geweest te zijn, heb ik mij op 18 november 2014 dan ook echt officieel aangemeld voor het High School programma. Als land heb ik voor Amerika gekozen.

  • Toen ontving ik mijn UITGEBREIDE aanmeldingspakket, waar ik serieus een paar maanden mee bezig ben geweest. Ze wilde echt van alles van je weten: van foto's tot vaccinaties tot aanbevelingen van je school. Ook moesten zowel ik als mijn ouders een brief schrijven aan mijn mogelijke gastgezin. Heel veel werk dus. :)

  • Ondertussen werd ik ook nog uitgenodigd voor een intervieuwbijeenkomst, die op 13 december 2014 zou plaatsvinden. Bij deze bijeenkomst moesten we een lees- en luistertoets maken en daarna werden we ook nog helemaal in het Engels geïntervieuwd door een van de oud-studenten. Dit was best spannend, want je mocht niets in het Nederlands zeggen, want dit kan in Amerika natuurlijk ook niet.

  • Toen was het 4 januari 2015 en had ik eindelijk mijn aanmeldingspakket voor Ayusa (de Amerikaanse partnerorganisatie) klaar en opgestuurd. Nu hoefde dit pakket alleen nog goedgekeurd te worden door TravelActive en dan kon het wachten op een gastgezin beginnen...!

  • Na even gewacht te moeten hebben, kreeg ik dan eindelijk op 28 januari 2015 de mail:
    HoiLiza,
    Goed nieuws!
    Graag willen we je laten weten dat je aanmeldingspakket voor het High School USAprogramma vandaag is verstuurd naar de organisatie in Amerika.

    Nu was het alleen nog wachten op de goedkeuring van Ayusa en dan was mijn aanmeldingspakket helemaal klaar voor alle gastgezinnen in Amerika.

  • Het leek wel een eeuwigheid te duren, maar eigenlijk viel het best wel mee. Op 4 februari 2015 kreeg ik namelijk weer een mail van TravelActive dat ik was geaccepteerd en dat de zoektocht naar een gastgezin officieel was begonnen!
    GEFELICITEERD!Je bent geaccepteerd voor het High School programma in Amerika...

  • Toen was het echte wachten pas aangebroken. Er was me verteld dat de duur van de zoektocht naar een gastgezin erg verschillend is, maar dat het gemiddeld wel 3 maanden kon duren. Ik ging dan dus ook zonder enig vermoeden op skivakantie. Op de laatste dag van de vakantie ging opeens mijn telefoon, maar het nummer was onbekend dus ik wilde eerst niet eens opnemen. Gelukkig heb ik dat toch maar wel gedaan, want het was TravelActive die belde met het goede nieuws dat ik was GEPLAATST!! Ik ben namelijk geplaats in Gerald, Missouri bij de familie Huerner. De familie bestaat uit vader Michael, moeder Holly en hun twee dochters Makenzi (17) en Michaela (15). Ik ga naar Owensville High School. Het gezin lijkt me erg leuk, aardig en spontaan en ik denk dat ik me er zeker thuis ga voelen!

  • Op 6 maart 2015 werd het verhaal helemaal compleet, want toen ontving ik weer een mail van TravelActive, maar deze keer met mijn vertrekdatum!! Ik zal dus op 5 augustus om 09.15 uur de Nederlandse bodem verlaten en naar New York vliegen. Daar heb ik samen met andere studenten een oriëntatieweek van 3 dagen. Op 8 augustus zal ik doorvliegen naar St. Louis Airport waar mijn gastgezin mij zal ophalen.

Zo dat was heel mijn High School avontuur tot nu toe! Ik heb ondertussen al veel contact gehad met mijn gastgezin en ik denk echt dat ik me er thuis zal gaan voelen. Ze zijn allemaal heel erg aardig! Nu is het alleen nog afwachten op de uitslag van de examens en dan kan ook ik met zekerheid zeggen dat ik volgend jaar in Missouri, Amerika te vinden ben!

See you next time!

p.s. als je een mail wil ontvangen als ik een nieuw verhaal plaats, moet je even je mailadres invullen rechts op de pagina.

Reacties

Reacties

Riemert & Ilona

Ha Liza, wij zijn erg benieuwd naar je verhalen over je avontuur in de USA en volgen je graag!!! Liefs, Riemert & Ilona xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active