NYC

Hii everyone!

Ik ben nu al drie dagen bij mijn gastgezin en het is erg leuk, maar daar zal ik een andere blog meer over vertellen. Voordat ik doorvloog naar mijn gastgezin, ben ik eerst nog drie dagen in New York geweest. New York is een hele mooie en indrukwekkende stad en het was echt heel erg leuk.

Dag 1 (5 augustus):

De ochtend van vertrek. De wekker ging al om 4 uur en om kwart voor 5 zaten we in de auto opweg naar Schiphol. We moesten verzamelen bij de vlag van TA en daar maakten we nog een familiefoto. Na nog even snel wat gegeten te hebben was het tijd om afscheid te nemen om kwart over 7. Het afscheid was een beetje emotioneel, maar je beseft nog niet helemaal dat je een jaar weggaat dus het is een heel apart gevoel. Alles ging goed bij de douane en we zaten al snel in het vliegtuig. Om kwart over 9 stegen we op. Het was een vlucht van 8 uur en dan is het logisch dat we wat te eten kregen, maar we kregen echt super veel eten. Om kwart over 10 kregen we crackers met roomkaas, om half 11 konden we kiezen tussen 3 verschillende warme lunchen (ik had lasagna), om 11 uur hadden we chocolade ijs en rond 3 uur kregen we nog een broodje.

Toen we waren geland was het ongeveer 12 uur Amerikaanse tijd en toen gingen we naar een hele grote 'Shopping Mall'. Aangezien we die avond pas rond 9 uur zouden gaan eten in het hotel, moesten we daar weer wat eten.
Na de 'Shopping Mall' zijn we naar het hotel gegaan en daar hebben we nog met een paar gezwommen in het zwembad, lekker gerelaxed en gewacht totdat de Duitse groep aankwam zodat we konden eten. De Duitse groep had alleen wat vertraging en toen ze er om half 10 nog steeds niet waren zijn wij maar gewoon gaan eten (pizza). Daarna zijn we allemaal gelijk naar bed gegaan.

Het hotel was het 'Double Tree by Hilton Hotel' en de bedden lagen echt heerlijk. Ik lag met 3 andere meiden op een kamer dus we moesten wel bedden delen. Als ontbijt hadden we elke ochtend keuze uit bagels met beleg, cornflakes en fruit.

Dag 2 (6 augustus):

New York oriëntatie dag 1. Om half 9 zouden we vertrekken met de bus, maar de oliedop van de Duitse bus was kwijtgeraakt dus moesten we wachten totdat er een nieuwe werd gebracht. Hierdoor konden we pas een uur later vertrekken. Om toch een beetje op schema te blijven moesten we MACY'S overslaan, erg jammer.

Als eerst gingen we met de bus naar 5th Avenue, daar hadden we een uurtje vrije tijd. We zijn naar de Hollister en Abercrombie geweest en daarna gingen we ook nog naar de Apple Store om Amerikaanse stekkers te kopen, maar het afrekenen duurde heel erg lang dus we hadden nog maar een paar minuten om terug naar de verzamelplaats te gaan. We hebben dus uiteindelijk 8 blokken in 2 minuten gerend. Racen over 5th Avenue kunnen we ook weer van onze Bucket List afstrepen. Don't try this at home. We werden heel erg raar aangekeken.

Tongue Out

Daarna gingen we lunch halen bij de Subway en dat hebben we opgegeten in Central Park. Toen gingen we met de bus naar Chinatown waar we weer vrije tijd hadden en daar hebben we Bubbletea geprobeerd, geen succes voor mij, maar een leuk idee.

Na Chinatown gingen we naar 'The Brooklyn Bridge' waar we helemaal overheen hebben gelopen. De brug is veel langer dan die lijkt en je moet echt goed uitkijken voor alle fietsers, maar ik vond de brug echt heel gaaf.

Toen was het alweer tijd voor het avondeten en zijn we met de bus naar Times Square gereden om te eten bij het 'Hard Rock Café'. We hadden een beperkt menu dus we konden niet alles eten, maar er zaten alsnog lekkere dingen bij (ik had de salade met gegrilde kipfilet en parmezaanse kaas). Wat echt Amerikaans is zijn alle gratis 'refills'. Als er maar twee slokken uit je glas zijn komen ze al met een kan aanlopen om je glas weer helemaal te vullen.

Als laatste gingen we naar 'The Top of The Rock'. Je gaat omhoog met een super snelle lift, je bent in nog geen minuut bij de top. Op het plafond van de lift werden korte filmpjes afgespeeld. Het was heel gaaf om over heel New York uit te kijken en het was ook erg leuk dat je van bovenaf kon zien waar je de hele dag hebt gelopen.

Daarna was het terug naar het hotel en zijn we met zere voeten vroeg naar bed gegaan.

Dag 3 (7 augustus):

Na vroeg ontbeten te hebben zijn we met de bus naar het '9/11 Memorial' gereden. Er waren twee hele grote monumenten op de plek waar de torens vroeger hebben gestaan. Het was heel mooi en alle namen van de mensen die op die dag omgekomen zijn waren ook op het monument te zien. Het was een heel apart moment, omdat we het niet echt zelf hebben meegemaakt, maar onze toergids kon er heel goed over vertellen dus je had er wel een goed beeld bij.

Daarna zijn we met de boot naar de 'haven' gereden en hebben we een tour gedaan op een rondvaarboot van de 'Statue of Liberty Express'. Ook dit was heel erg mooi om te zien, omdat je een goed uitzicht had op de Skyline van New York, de Brooklyn Bridge en natuurlijk het vrijheidsbeeld.

Toen gingen we met de bus naar het 'World Trade Centre' voor lunch. Hier komen alle mensen die daar werken in de kantoren ook lunchen. Het was een hele grote hal met beneden veel winkels van dure merken en boven allemaal eettentjes met vanalles en nog wat. Ik heb samen met een paar anderen sushi gehaald en dat toen buiten op het plein opgegeten.

Na de lunch zijn we naar het metrostation gegaan en toen met de metro naar 'Coney Island'. Dit is een eiland in New York met een groot pretpark en het heeft ook een strand. Er was ook een hele oude 'Freakshow' en daar wilden we eerst naartoe, maar we hadden minder tijd dan gepland en de show duurde 45 minuten waardoor we nog maar 10 minuten hadden om andere dingen te doen. Dit vonden we zonde en toen zijn we naar de achtbanen gegaan. We gingen in een achtbaan waar je op je buik in een soort kooi ligt. Verder zit je niet vast, dus je moet je goed vasthouden als je ondersteboven gaat.
Na de achtbaan zijn we naar het strand gegaan waar we nog even lekker in de zon hebben gezeten (we hebben twee dagen heel erg mooi weer gehad, we hadden echt geluk).

Toen was het alweer tijd om met de bus opgehaald te worden en toen werden we naar L&B Spumoni gebracht om daar pizza te eten. Elke tafel kreeg een hele grote vierkante pizza en een nog grotere ronde pizza. Iedereen mocht 1 stuk van elk. Daarna kregen we nog ijs, maar bijna niemand vond dat lekker (was heel chemisch en met noten erin).

Als laatste hadden we nog wat vrije tijd op Times Square. We hebben daar gewoon een beetje rondgelopen en rondgekeken. Het was heel druk en er waren allerlei mensen verkleed als superhelden en er waren straatartiesten dus het was heel gezellig.

Toen was ook de tweede dag in New York voorbij en was het 's avonds onze koffers weer inpakken en klaar maken voor vertrek naar ons gastgezin. De volgende dag ging de wekker voor mij alweer om 4 uur, en om kwart over 7 zat ik in het vliegtuig opweg naar Missouri.

Nog een paar leuke dingen uit New York:

  • De wegen zijn heel slecht onderhouden, overal zitten gaten en hobbels in de weg, en niemand houdt zich echt aan de verkeersregels, dus echt veilig is het verkeer daar niet. Helemaal niet zelfs, haha.
  • Bijna alle wegen zijn 'One Way', dus we moesten voor een klein stukje steeds een heel stuk omrijden.
  • Veel dingen ken je al uit films of van tv, dus het is net alsof je al heel vaak in New York bent geweest als je er rondloopt, omdat alles zo bekend is. Sommige dingen als Times Square zijn dus minder spectaculair dan je verwacht.
  • Veel dingen zijn een stuk kleiner dan je van tevoren had gedacht, zoals het vrijheidsbeeld.

Dat was het weer voor deze blog, ik hoop dat jullie het leuk vonden. Ik zal binnenkort nog een update maken over mijn eerste week bij mijn gastgezin en de eerste dagen op mijn nieuwe school.

See you next time!

P.s. dit is de video die ik heb gemaakt! Gewoon de link kopiëren en openen in een nieuw tabblad!

https://www.youtube.com/watch?v=HuK3gX3jXMY&feature=youtu.be

Reacties

Reacties

Jannie Hobers

Wat een leuk verhaal!! In Dordt kun je ook bubbletea kopen, de meiden hier zijn er dol op. Geniet nog ff van je vakantie voordat je weer naar school moet!

Anja Verbeek

Wat een goed verhaal Liza. Je schrijft zo levendig en gedetailleerd dat het net lijkt of we er bij zijn kijk uit naar je volgende editie.

Mama

Lieve Liza,
Wat een leuk verhaal! En wat leuk om over je ervaring in NY te lezen, precies wat ik nodig had! Ik kijk uit naar het vervolg! Love you!????

Oma Jenny

Opa en ik hebben net je nieuwe verhaal gelezen.
Heel goed geschreven zeg, het was net of ik een boek zat te lezen en was er direct helemaal in. Wat heb je al veel meegemaakt en gezien de dagen in New York.
We hopen dat we ook nog wat foto 's te zien krijgen.
Je weet (ik ben gek op foto's.)

We kijken al uit naar je volgende blog met je belevingen in je gastgezin.

Liefs

Daniella lagrand

Hey Liza

Supergaaf toch allemaal zeg.
Dit pikt niemand je al nooit meer af.
Ik wist niet wat bubbletea was. Gelijk even opgezocht natuurlijk????. Super leuk om je zo te volgen. Veel plezier weer en tot de volgende keer ????

Ingrid van Loon

Het Liza, wat een super verhaal en wat heb je al een hoop gedaan.
Erg leuk om te lezen...
Heel veel plezier bij het gastgezin.... En laat je gauw weten hoe het daar gaat?
Xx

Esmee

Hey Liza
Super leuk om je verhaal in new york te lezen,het leek net of ik er bij was (wat ik ook wil) heel veel plezier in je gast gezin kan niet wachten op je nieuwe verhaal !????

XXX je nichtje Esmee????????????

Esmee

Die vraagtekens horen er niet mijn telefoon deed een beetje raar

Veel plezier

Pa

En ook nog even een video erachteraan! Blogkoningin 2015? Super, bedankt. Doet me goed dat je het leuk hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active