March update

Lieve allemaal,

Vandaag zit ik precies 7 maanden in Amerika. Wat is de tijd gevlogen zeg. Dit merkte ik ook aan het feit dat ik mijn blog een beetje op een laag vuurtje heb gelaten, sorry daarvoor. Natuurlijk vind ik het leuk om iedereen op de hoogte te houden van mijn Amerikaanse leven hier, maar er is zoveel te doen en te beleven dat ik er gewoon niet veel aan denk. Nu denk je misschien, dat excuus wordt oud, maar het is echt zo hoor!

Sinds mijn laatste blog update is er veel gebeurt, zowel leuk als lastig, maar dat hoort er ook bij natuurlijk. Ik zal jullie over een paar leuke dingen vertellen.

Na de kerstvakantie is het nieuwe semester op school ingegaan en ik heb twee nieuwe vakken gekregen. ‘Survival After High School’ is ‘World Foods’ geworden en ‘Current Events’ is nu ‘Economics’. Ik vind vooral ‘World Foods’ erg leuk, want we kiezen steeds een land en dan koken we daar allerlei traditionele gerechten van. Ook leren we iets over het land natuurlijk. ‘Economics’ is echt niet moeilijk. Ze kunnen het hier maar 1 seizoen volgen en ik heb het natuurlijk al 4 jaar gehad. Niet de beste keus dus, maar de klas is erg leuk.

Voor ‘Economics’, en eigenlijk nog een beetje voor ‘Current Events’, ben ik met een groep naar National History Day geweest. Daar moesten we ons project over ‘womens rights’, die we eerder al in de klas moesten maken, presenteren. Het project bestond uit een presentatie, een groot bord en een ‘process paper’. Het was best wel serieus en het was wel even spannend, maar we zijn tweede geworden dus we gaan door naar de state wedstrijd (van de hele staat dus). Als we het daar goed doen, kunnen we door naar de landelijke wedstrijd, maar ik denk niet dat we dat halen hoor. Ook zal ik dan waarschijnlijk alweer op Nederlandse bodem staan.

Die week was het ook FFA week (Future Farmers of America). Elke dag was er een speciaal thema, maar ik zit niet in FFA dus ik heb daar niet veel van mee gekregen. Op vrijdag was het echter ‘Drive your tractor to school day’, dus op de parkeerplaats stonden nu een aantal tractors in plaats van auto’s. Tja, in Missouri leeft bijna iedereen op de farm.
Die avond was het ‘barnwarming’, een heel casual feest. Cowboyboots, jeans & flannel shirts was de dresscode. Ik heb eerder al cowboyboots gekocht dus die kwamen goed van pas haha. Het feest was erg leuk en gezellig, en ik ben zelfs nog een beetje wezen line dancing! Dat was wel echt heel leuk!

Afgelopen week is een nieuw sport seizoen begonnen, en ik heb besloten om Track & Field te doen. Dit is een soort atletiek en bijna de halve school doet dit volgens mij, want het is altijd heel druk bij practice. Ik heb besloten om mee te doen in de jumpgroup (springen dus). Ik heb hier voor gekozen omdat je nog steeds moet rennen in practice en alles, maar het is niet alleen maar rennen. Wat meer diversiteit dus.
Ik weet nog niet precies wat ik wil gaan doen, maar ik ga gewoon een aantal dingen proberen en dan zie ik wel wat ik het leukst vind. Aangezien ik voor de meeste Amerikanen een soort reus ben, zei iedereen dat ik hoogspringen moest proberen “you certainly have the legs for it”… Hoogspringen is nu dus mijn focus en ik moet zeggen dat het best leuk is om te doen!
De spring groep is erg leuk en gezellig en ik heb het deze eerste week zeker erg naar mijn zin gehad. Het is wel heel anders dan Cross Country. Ten eerste is het natuurlijk niet lange afstand rennen, maar het is ook heel veel conditie en krachttraining. Echt spiermassa opbouwen dus.

Het basketball seizoen is nu bijna over, een paar weken geleden hebben we daar ook homecoming voor gehad. Het is een beetje hetzelfde als Football homecoming, maar dan iets kleiner. Elke dag was er weer een ander thema en dan op vrijdag de grote 'homecoming game'. Op zaterdagavond was het 'homecoming feest'. Het was erg gezellig en ik blijf me toch nog steeds wel verbazen over hoeveel 'school spirit' sommige studenten hier hebben. In Nederland zou niemand zich zo overdreven verkleden, maar dat vind ik juist zo leuk aan Amerika.

Springbreak komt er bijna aan en ik ga met een paar vrienden naar Chicago voor twee dagen! Ik heb er heel veel zin in en het is weer een stad die ik van mijn bucketlist af kan strepen. Er is een televisieserie die ik hier kijk die is opgenomen in Chicago en het lijkt me echt leuk om de bekende plekken uit de show in het echt te zien.

Ook graduation zit er al aan te komen en er zijn al veel voorbereidingen aan de gang. In de komende weken zal ik mijn ‘cap & gown’ ontvangen en dan wordt het tijd om de cap te versieren (dat is traditie hier). De laatste week school is voor seniors echt iets speciaals, want we gaan elke dag wat leuks doen terwijl de rest van de school nog gewoon les heeft. Dat zal ook wel weer echt wat te beleven worden!

Wat ook heel leuk is, is dat mams en Daniëlla voor een paar dagen langs zullen komen voor graduation, dus zij kunnen me dus ‘weer’ zien afstuderen van de middelbare school haha.

Dit zijn toch echt wel de highlights van wat er nu allemaal aan de hand is in mijn leven aan de andere kant van de wereld. Het moeilijkste deel is dat, ondanks dat er zulke leuke dingen gaan gebeuren, het afscheid ook steeds dichterbij aan het komen is. Toen ik Nederland verliet, wist ik dat ik iedereen weer terug zou zien na 10 maanden. Wanneer ik hier weg ga, weet ik niet wanneer ik terug ga en waar ik naar terug zal komen. Iedereen zal gewoon weer door gaan met zijn leven en ik zal daar niet langer direct deel van uitmaken. Ik denk dat dat toch wel het moeilijkste gedeelte is van een exchange jaar. Als ik al mijn Nederlandse vrienden en familie hier heen zou kunnen halen zou ik het meteen doen eerlijk gezegd. Ik vind mijn leven hier leuk, I fit in.

Gelukkig is dat afscheid nog iets meer dan 3 maanden verwijdert en zijn er nog heel veel andere leuke dingen te beleven en van mijn bucketlist af te strepen.

Ik zal proberen volgende keer wat eerder een update te posten hoor.

See y’all later!

Love,

Liza

Reacties

Reacties

Jannie Hobers

Ik geniet telkens weer van jouw verhalen!!!

Mama

Tot binnenkort in Missouri! Love you! XX

Ingrid

Hè Liza, wat een leuk verhaal weer. Wat maak jij een hoop mee. Wat zijn wij Nederlanders dan saai eigenlijk hè! Hihi ... Nog maar even genieten van deze maanden. Ik vond het erg leuk je net even op Skype gezien en gesproken te hebben. Raar eigenlijk hè, zo ver weg maar dan ineens heel dichtbij. Erg leuk dat Daniella en je moeder bij je langskomen, ik had graag meegegaan, maar Thomas moet dan examen doen, dus is het handiger dat ik thuis blijf. . Nog heel veel plezier en tot gauw op de app of op Skype .. Liefs Ingrid

Frits

Hoi Liza, leuk om je weer te horen.
Geniet nog maar lekker die laatste maanden.

Pa

Ha Lies, ik ben ook even met vakantie nu, maar in het restaurant even kunnen bijlezen. Leuk. Doet me goed en trots op je hoogspringdoel, succes en kus!

Mark

Leuk je te lezen! Mooi verhaal weer! Geniet er nog even van! Groetjes Mark

Patricia

Jee Liza, wat n leuke ervaringen doe jij op daar zeg. Je rolt van t ene feest/homecoming in t andere.
Enjoy it all????

Patricia

Oeps de smiley zijn vraagtekens geworden!

Piet van de Merwe

Hoi Liza, wat leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt in Missouri!. Vooral 'I fit in' spreekt boekdelen natuurlijk. Fijn dat je dat zo voelt, alleen zal het wel extra pijn doen las je weer naar NL zal komen. En voor de laatste maanden: ENJOY!

Oma Jenny

Hoi Liza,

Opa en ik hebben je nieuwe verhaal weer gelezen en ervan genoten.
Wat maak je daar toch veel mee in zo'n jaar.
Ook rol je van het ene homecomingfeest in het andere.
Met sporten ben je ook goed bezig, nu proberen het hoogspringen, dit lijkt ons wel wat voor jou
Ja alweer 7 maanden daar in Amerika, we gaan je nu toch wel erg missen, maar gelukkig kom je nu al over een paar maanden terug
Eerst komen mama en Danielle naar je toe, fijn dat zei ook kunnen zien hoe je het daar hebt.
En zeker bij het afstuderen is heel fijn dat ze daar bij aanwezig kunnen zijn, heel bijzonder.

Nog een fijne tijd toegewenst van opa en mij.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active