Updates, Homecoming & XC

Hello everyone!

Het werd weer eens tijd voor een update! Misschien wat later dan gehoopt, maar heer is ie dan!

Het Amerikaanse leventje bevalt me heel goed, ik ben eigenlijk wel helemaal gewend (klinkt echt heel raar als je er over nadenkt). Ik ben wel steeds heel erg moe nu, maar ze zeggen dat dat normaal is en dat de meeste uitwisselingsstudenten moe worden na 2,5 / 3 maanden, omdat al dat vertalen dan echt pas zijn tol begint te eisen. Ik kan alles goed verstaan en kan ook overal over meepraten, maar onbewust ben je toch nog steeds alles aan het vertalen, en dat is best wel mentaal vermoeiend.

Zoals sommige van jullie misschien al wel op Facebook hebben gezien, zit ik nu ook in het Cross Country Team (nu bijna een maand)! Iedereen gaat hier 12 jaar samen naar school dus iedereen kent elkaar super goed, dus het is best moeilijk om echt goede vrienden te maken. Na ongeveer een maand begon ik dat wel echt te merken en begon ik ook spijt te krijgen dat ik geen sport ben gaan doen op school. Toen ik op een Fieldtrip was, sprak ik met een paar meiden van het Cross Country (XC) Team en zij zeiden dat ik nog wel bij dat team kon, omdat het geen echte team sport is. Voor als iemand niet weet wat Cross Country is : het is een ren sport. Elke dag na school hebben we practice van 3.30 tot 5.30 p.m. en meestal rijden we met de schoolbus naar een plek in het bos of naar een park en daar rennen we een bepaald aantal miles. Ook zijn er races, die zijn 3.2 miles (5 kilometer). Omdat ik later bij het team ben gegaan, heb ik maar 1 race kunnen rennen omdat het seizoen al bijna over is, maar ik ben al blij dat ik gefinished ben haha. Ja ik weet het, Liza en rennen, maar het gaat echt best goed! Mijn conditie is echt 100x beter dan dat het was en ik heb echt geweldige tijden met het team, iedereen is super aardig! Ik ben echt heel blij dat ik bij het team ben gegaan, dus voor toekomstige exchange students : don't be afraid to try something new!

Cross Country seizoen is bijna voorbij. We hebben nog 2 weken aan practice en de Varsity renners (top-renners) hebben nog All-State Competitions. (Onze school heeft een hele goede reputatie qua Cross Country). We hebben ook nog een aantal dingen gepland met het team, maar daarna is het seizoen toch echt over en ik ga het echt missen! Niet zozeer het rennen, maar vooral de mensen en de spirit

Tongue Out

Twee weken geleden was het Homecoming week, dit is een week waar alles in het teken staat van het begin van het schooljaar en het is ook een soort eind van het Football seizoen (geen idee waarom). Elke dag van de week verkleed iedereen zich in een bepaald thema (American flag, around the world, and ofcourse ORANGE AND BLACK!! (school kleuren). Op vrijdag hadden we geen school, maar de hele dag Homecoming activiteiten. In de ochtend hadden we een parade, in de middag een Pep Rally en in de avond natuurlijk de Homecoming Game!

Die zaterdag was het de Homecoming Dance! Ik ben samen met Casey naar Joy's huis gegaan om ons klaar te maken voor het feest (Joy en Casey zijn vriendinnen van Cross Country) en het was super gezellig. Het feest was buiten en het was echt super leuk gedecoreerd met allemaal kerstlichtjes en het was super gezellig.

Het weer is hier nog steeds goed. De bladeren beginnen wel te verkleuren en van de bomen te vallen, maar het is nog steeds rond de 25 graden. Van de week hadden Charlotte, Lara en ik het er nog over dat het in onze 'homecountries' nu zo koud is en wij nog gewoon buiten aan het rennen zijn in onze shorts! (Charlotte en Lara zijn de andere exchange students uit Duitsland).

Dit was mijn update weer! Ik ga proberen elke maand wat te schrijven, maar het kan soms wat later zijn, want het Amerikaanse leventje is erg druk op het moment haha.

Hope you liked it!

XO

Liza

Reacties

Reacties

Daniella

Hey Liza

Wat een super leuk verhaal heb je weer geschreven. Als ik lees hoe super het je naar je zin hebt makem wij ons geen zorgen haha (omdat de smileys het niet doen).
Hier inderdaad koud nat en vooral saai weer. Dus geniet maar lekker van het goede weer daar nog. HARDLOPEN nou dan heb ik ik in ieder geval een slachtoffer gevonden die volgend jaar met mij mee kan . Heb ik alvast een goed voornemen voor het nieuwe jaar. Maar als ik het zo hoor ontwikkel je een topconditie en loop je de hele familie er hier uit . Nou wijffie veel plezier en gied rekken en strekken he. Ik kijk uit naar je volgende verhaal. X Daniella

Jannie Hobers

Eindelijk weer een verhaal van je!! Maar zoals altijd; "geen nieuws, goed nieuws!". En aan de hand van de foto's op facebook zagen we al dat je druk bent en het goed naar je zin hebt!!!

Ilse

Fijn dat je leuke contacten hebt en nog wel bij een sportclub! Geniet er maar van. Het jaar is zo voorbij. Bij ons regent het en trekken we inderdaad onze winterjassen aan. Lijkt me heerlijk die 25 graden. Enjoy!

Piet van de Merwe

Hi Liza, leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt. Je klinkt helemaal geacclimatiseerd en dat is natuurlijk ook de bedoeling. Wat zul je weer moeten wennen aan ons koude en natte kikkerlandje als je volgend jaar terug komt. Veel plezier verder!

Mama

He hoi liefie! Fijn dat je geniet! En... je winterjas is onderweg hoor. Love you! XX

Pinar Rousian

Hoi Lisa,

Ben blij dat je het naar je zin hebt!!! Dit wordt een een jaar met nieuwe ervaringen, nieuwe contacten en een goede zelfontwikkeling voor jezelf, waar je later heel veel profijt van zult hebben. Nogmaals heel veel plezier gewenst!! Vergeet vooral niet te genieten!!!

Mark Verbeek

Hoi Liza! Leuk verhaal weer! Grappig dat je zo sportief bent (blijkt te zijn!) ;-) Let's keep them coming, those stories! Veel plezier!!

Vittorina Verbeek

Wat een mooie update! En wat goed om te lezen dat je al helemaal gewend bent. Hugs vanuit Apeldoorn.

Oma Jenny

Hoi Liza,

Wat een leuk verhaal weer.
Goed dat je zo sportief bezig bent, had ik eerlijk gezegd niet gedacht, fijn dat je het leuk vindt en er van geniet.

Ook leuke vrienden gemaakt, begrijp ik. Dat is zeker ook heel prettig en leuk.

En dan nog het heerlijke weer daar. Hier is het koud en nat.

We horen graag weer eens hoe het verder op school gaat met al je vakken.
Met Engels gaat het wel goed schrijf je. Ik hoop dat je het Nederlands niet helemaal vergeet, anders moet ik ook weer naar les. Grapje hoor.

Groeten van Opa
Liefs Oma

Frits

Hey Liza,

Ik sta perplex!!!
Jij en hardlopen.... Wie had dat verwacht ????
Het is leuk om af en toe wat van je te horen.

Geniet maar lekker !!!

Groetjes Frits

Ingrid

Hè Liza, super dat je het zo naar je zin hebt. En top dat je aan het sporten bent!
Ben super trots op je hoe je het doet in Amerika.
Geniet nog even van het lekkere weer...
Xx Ingrid

Sara

Hee, ik had een vraagje over je high school jaar! Kun je me een email sturen naar saradoedens@gmail.com?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active