First week

Helloooo!

Op zaterdag 8 augustus ging de wekker al om 4 uur en om 5 uur werd ik door een busje opgehaald om naar het vliegtuig te gaan. Ik moest inchecken bij een zelf-incheck paal en toen ik mijn ticket kreeg kwam het vluchtnummer niet overeen met het vluchtnummer op mijn e-ticket, dus ik was eerst bang dat ik de verkeerde vlucht had. Na alles verder uitgevogeld te hebben op het vliegveld (wat nog best een beetje spannend was) zat ik uiteindelijk in het vliegtuig. Het vliegtuig was heel klein: het had maar 20 rijen van 3 stoelen.

Toen het vliegtuig was geland zeiden ze alleen dat we geland waren in St. Louis en niet in welke staat, dus ik was nog steeds bang dat ik in de verkeerde staat zat. Gelukkig stond mijn gastgezin mij toch op te wachten met een super gaaf 'welkom Liza' sign en werd ik super warm onthaald. Na snel mijn koffer opgehaald te hebben zijn we gaan brunchen bij 'Cracker Barrel' en ik had Amerikaanse pannekoeken met maple syrup, yum. Daarna zijn we doorgereden naar de AT&T store voor een Amerikaans abonnement en telefoon. Na alles te hebben geregeld zijn we naar het huis gegaan en heb ik mijn koffer uitgepakt. In de middag zijn we naar het huis van opa & oma Huerner gegaan.

De volgende dag zijn we met iedereen en Nick (de vriend van Makenzi) naar de 'Meramec Caves' geweest. Missouri wordt soms ook wel de 'cave-state' genoemd, omdat er meer dan 200 ontdekte grotten zijn. Daarna kwam ook Michaela's vriend, Demetri, en daarna ook de opa & oma's en hebben we met z'n allen gegeten (een soort lopend buffet en er waren wel 8 verschillende soorten saus!!). 's Avonds hebben met iedereen Rummikup gespeeld en toen de opa & oma's weg waren heb ik Mike, Makenzi en Nick wat Nederlandse worden geleerd. Echt super grappig.

Maandag waren we al vroeg op, want we gingen naar de school om mijn vakken te kiezen! Er waren wel wat problemen met of ik nou een junior of een senior was, want 1 iemand had me geregistreerd als een junior en een ander als een senior. Daar moesten we dus nog even op wachten. Op de terugweg hebben we wat te drinken gehaald bij 'Cuppa Joel' waar Makenzi werkt. Als avondeten probeerde Mike een pizza te maken op de gril, maar dat was niet zo'n groot succes haha. Daarna hebben we nog met de jeep door de omgeving gereden, echt heel mooi.

Op dinsdag moesten Mike, Holly en Makenzi weer werken (Mike werkt in een andere staat en is dus soms maar een paar dagen per maand thuis). Michaela en ik zijn met Grandma Nancy wezen lunchen bij de Mexicaan en daarna heeft Grandma Nancy nog een schoolshirt voor Michaela en ik gekocht. Daarna hebben we films gekeken en 's avonds heb ik Nederlandse pannekoeken voor ze gebakken, maar ze vonden de Amerikaanse pannekoeken lekkerder.

Woensdag waren Makenzi en Holly weer de hele dag aan het werk en hadden Michaela en ik het rijk voor ons alleen. We besloten er maar weer een lui dagje van te maken, omdat het de laatste vakantiedag was. We hebben films gekeken, onze nagels gedaan en brownies gebakken. 's Avonds ben ik nog met Holly mee naar de winkels geweest en hebben we Nederlandse kaas gekocht.

En toen was het alweer donderdag, de eerste schooldag! En ik ben nu dus officieel een senior! Ik ga 's ochtends met de auto naar school en 's middags met de schoolbus weer naar huis. De school is echt heel Amerikaans en zou zo uit een film kunnen komen.
Mijn rooster is:

  1. American History
  2. Anatomy
  3. College Prep English
  4. Dutch time (een soort pauze van 20 minuten om huiswerk te maken)
  5. Advanced P.E.
    - Lunch
  6. College Algebra
  7. Survival after High School
  8. Current Events

Dit rooster is elke dag hetzelfde, behalve op vrijdag. Dan hebben we 'Late Start' en beginnen we later en hebben we geen 'Dutch time' om toch om dezelfde tijd uit te zijn.
Normaal gaat de eerste bel om 8.24 uur, maar wij moeten eerder op school zijn, want Michaela zit bij de 'Color Guard' en moet elke dag al om kwart over 7 op school zijn voor haar training en omdat ze nog geen auto heeft, moeten wij haar met de auto afzetten. Lekker vroeg opstaan dus

Tongue Out
.

Op vrijdag moest ik 5(!!) 1-minuut speeches geven voor de klas. In het Engels. Dat was best nog wel spannend, maar gelukkig ging het wel goed. Vrijdagavond zijn Holly, Michaela en ik verjaardagsinkopen wezen doen voor Makenzi en Mike, want zij zijn volgende week jarig. Verder hebben we ook nog schoolinkopen gedaan in de Walmart.

Zaterdag heb ik voor het eerst met thuis geskyped (bijna anderhalf uur) en het was heel erg gezellig en leuk om ze weer te 'zien' en te spreken. Rond 5 uur werden we opgehaald door Grandma Nancy en hebben we bij een Italiaans restaurant gegeten. Daarna zijn we doorgereden naar 'The Muny'. Dit is een heel groot, oud, buiten theater, waar de hele zomer door verschillende toneelstukken worden gespeeld. Wij hebben het stuk 'Oklahoma!' gezien. Het was heel erg leuk, maar ze praatten allemaal met een heel erg accent dus het was soms moeilijk om het te verstaan.

Dit was mijn eerste week hier in Missouri. Zoals jullie kunnen lezen heb ik al veel meegemaakt. Iedereen is heel aardig en ik heb het erg naar mijn zin.

Tot de volgende keer!

Liza

p.s. Iedereen heel erg bedankt voor alle leuke en lieve reacties, daar schrijf ik deze blog voor! Ik wil wel even zeggen dat smiley's hier niet werken, alle smiley's worden namelijk vraagtekens.

Reacties

Reacties

Pa

Leuk weer zeg, wat een uitgebreid verhaal!
Knap hoor, dit zo te beschrijven. Zou ik niet kunnen.

Mama

Heerlijk om je verhaal te lezen!
En superleuk om je foto's te zien!
Love you! XX

Ingrid

Zo ..dat was weer een heel verhaal!
Heel erg leuk om te lezen.
En wat leuk dat je als Senior op school zit.
Xx

Esmee

Super leuk verhaal !
Ik wil hier ook wel bij zijn,jammer genoeg kan dat niet!veel plezier en succes op school.xxx

Ilona

Superleuk om te lezen Liza. Heel veel succes op school Ms. Senior hihi (hihi dan maar ipv een smiley). En geniet van alles! xxx

Oma Jenny

Liza

We hebben je nieuwe verhaal van je eerste week bij je gastgezin en op school gelezen.

Eerst spannend met je reis en de aankomst. Fijn dat je zo leuk opgevangen bent door je gastgezin.

Ook leuk dat je als senior oo school zit.
Op je foto's zag ik dat de school er heel anders uitziet dan hoe het er bij ons in Nederladn uitziet.

Fijn dat je ons laat meeleven.

Liefs

Oma Jenny

En je foto's gezien.
Ik sla ze allemaal op hoor, op mn computer.

Oma

Sander

Hee Liza

Mooi dat je het naar je zin hebt daar in Amerika!
Veel succes daar:$

Jannie en de rest

Wat een leuk verhaal en wat heb je al super veel beleefd!! En je bent ook al overal wezen lunchen en dineren. Zijn de vakken goed te volgen of is het moeilijk?

Claudia

Lieve Liza,

wat een leuk verhaal weer zeg! En wat heb je al veel beleefd! Veel succes daar Senior ; )

Daniella

Hey Liza
Wat een leuk verslag weer zeg. Ik zie het echt een beetje voor me als ik het lees.
Wat apart dat ze daar pauze dutch time noemen. Of heb jij ze wijs gemaakt dat wij lui volk zijn (grapje zonder smiley)
Senior dat is natuurlijk wel helemaal gaaf zeg. Maar dan moet je wel vroeg je met uit zeg!! Dat is voor mij als senior nog altijd een dingetje. Lekker eten kan je daar wel begrijp ik gelukkig. Heel veel succes op scholen natuurlijk veel plezier ik kijk uit naar het volgende verslag x

Wilco

Super leuk !

Colinda Shernce

Ik kwam je via je opa en oma (Verbeek) tegen op facebook en omdat wij in de US wonen vindt ik het leuk om je blog te lezen. Grappig dat je een senior bent, laatste klas. Onze zoon begint als junior in high school op 3 September, hij is ook 16 net als jij. Dutch Time dat heet hier in Jersey Study Hall. Geniet van het eten hier, even een waarschuwing het eerste jaar dat ik in de US was (nu 20 jaar terug) kwam ik gelijk 5 kilo aan van het Amerikaanse eten, er zijn ook zoveel lekkere dingen bij.

Martine Kluver

Hoi Liza!
Ingrid stuurde me jouw blog door en ik ben super benieuwd om te lezen hoe het je vergaat in de USA!
ik ga je verhalen nieuwsgierig lezen met een vleugje jaloezie en heimwee naar mijn jaar in de states ( smiley met een traantje)

Ik kan je in elk geval een raad geven om heel bewust te gaan genieten van dit jaar.. met volle teugen ( vol lachende smiley) want voor je het weet is het weer voorbij! Maar dan heb je er wel een herinnering voor het leven bij!

Heb je het hele jaar dit rooster? Of verandert het als het volgende semester begint? American History was verplichte kost zeker?? Ik zou ook zeker vakken gaan kiezen die je hier niet hebt..volg je hart en boldly go where you have never gone before..
Heel veel succes meis ( smiley big smile) en trouwens super stoer van je dat je dat laatste stuk helemaal alleen hebt gereisd; dat is al een heel ding om trots op te zijn toch?

Tot later!
Martine

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active