Minnesota

Helloo everyone!

Long time no see!

Tongue Out
Hier gaat alles super goed en ik ben al helemaal gewend aan het Amerikaanse leventje hier, wat echt wel een raar idee is als ik erover nadenk.

Maar goed, afgelopen weekend was het Labor Day Weekend en toen zijn we naar Mike in Minnesota gegaan. Minnesota is de staat waar mijn hostdad Mike werkt en woont als hij niet thuis is. Vrijdagavond zijn we nog naar de Football game geweest en daarna nog wat geslapen, maar om half 4 's ochtends zaten we toch echt in de auto. Van Missouri naar Minnesota rijden duurt ongeveer 9 uur, dus rond 1 uur kwamen we bij het huis van Mike. Die middag hebben we wat gewinkeld en lui gedaan, omdat iedereen moe was van de lange autorit.

Zondag zijn we in de ochtend naar een paardenrace geweest en dat was echt heel gaaf. Toen de paarden op gegeven moment weer in de startpoortjes gingen staan, kwam er opeens een ruiterloos paard voorbij rennen die zijn ruiter van zijn rug had afgegooid. Dit was echt heel grappig, want toen ze het paard probeerden te vangen, rende het paard steeds de andere kant op. Toen ze het paard uiteindelijk hadden gevangen en ze weer met de race wilden beginnen, kwam er weer een ander ruiterloos paard voorbij rennen. Na deze ook weer gevangen te hebben was de race ongeveer 3 kwartier uitgelopen, haha.
Na de paardenrace zijn we naar de Mall Of America geweest, ja dat is dat mega winkelcentrum met alle achtbanen binnen, ja het is mega groot. Te groot eigenlijk. Er waren wel 3 (!!!) Victoria's secrets! Echt niet normaal!

Maandag zijn we naar de State Fair geweest, dit is een soort mega bijeenkomst waar mensen dingen kunnen verkopen die ze hebben gemaakt en er zijn veel eettentjes en attracties. Ze verkopen emmers met cookies, EMMERS!! Ook zijn er veel vee stallen en wordt er vee verkocht. De State Fair is er maar een bepaalde tijd in het jaar en elke dag komen er duizenden en duizenden mensen opaf. Het was echt mega druk, maar ook super leuk. Bij de Fair was ook nog een rodeo, waar cowboys 8 seconden op een stier proberen te blijven zitten. Hier zijn we ook naartoe geweest en dit was ook echt super gaaf om te zien en ook een hele ervaring.

Op dinsdag was het weer tijd om naar huis te gaan, dus tassen pakken, afscheid nemen van Mike en om 10 uur weer de auto in. Na een lange rit naar huis is iedereen vroeg naar bed gegaan, want woensdag was het tijd om weer naar school te gaan.

Op school gaat ook alles goed, ik begin alles steeds beter te begrijpen en ik heb het steeds meer naar mijn zin. Mijn favoriete vak tot nu toe is Current Events. We hebben een magazine gekregen en daar lezen we steeds met de hele klas een artikel uit en daarna discussieren we daarover.

Dit was het weer voor deze update, tot de volgende keer!

Love,

Liza

p.s. dit is de cookie bucket (&Mike)

Wilco

Super dat je het zo leuk hebt nog steeds in de states.
Weer super leuk geschreven ook!
Groetjes

Mark

Hey! Leuk je te lezen! Fijn dat je zo goed gaat! Groetjes!!

Leon

Leuk! Keep on going strong!

Patricia

Wat fijn dat je t zo ontzettend naar je zin hebt! Wat n ervaringen doe je op. Leuk hoor!!

Mama

Gisteren sprak ik je op Skype en vandaag lees ik je verhaal. Ver weg, maar toch dichtbij. Love you! XX

Jannie en de rest

Wat een leuke avonturen allemaal weer! En het us dus echt zo dat alles mega-groot is in USA. Fijn dat je het zo naar je zin hebt.

Ingrid

Hè Liza,
Wat leuk dat je naar Minnesota geweest bent. En hele leuke dingen gedaan! Erg leuk om te zien waar Mike zit als hij niet thuis is.
Flinke reis, maar weer een hele leuke ervaring!
Succes op school!

Ingrid xx

Frits

Hé Liza leuk dat je het daar naar je zin hebt!
Zo te horen is het niet saai daar.
Je wordt nog een echte Amerikaan op deze manier.
Niet teveel cookies en succes op school.

Groetjes

Oma Jenny

Hoi Liza

Opa en ik zijn net terug van vakantie en zien we dat je weer op je weblog hebt geschreven.
Wat heb je weer veel leuke dingen meegemaakt.
Ook je foto's zijn weer leuk.
We hoorden van je moeder dat je eerste cijferlijst erg goed was. Super hoor.

We kijken weer uit naar je volgende belevenissen.

Groeten van opa en mij.

Oma