Visa

Hi iedereen!

Vandaag ben ik samen met mijn vader naar Amsterdam geweest om mijn visum echt aan te vragen. Van tevoren zijn we al heel erg lang bezig geweest om alles goed in te vullen op de computer (zij moesten weer van alles van me weten, haha). Het consulaat is Amerikaans grondgebied, dus eigenlijk ben ik al in Amerika geweest

Laughing
.

De afspraak was vandaag om 10.30 uur bij het Amerikaanse consulaat in Amsterdam, maar ik was natuurlijk weer bang om te laat te komen, dus uiteindelijk stonden we er al om 9.30 uur. Gelukkig was dit niet erg en mocht ik gewoon eerder naar binnen.

Voordat je het consulaat ook echt in mag, word je eerst gecontroleerd met een metaaldetector. Als je dan naar binnen loopt moet je al je spullen inleveren en je riem en alles afdoen en dan moet je nog een keer door een poortje lopen. Ook worden je spullen gecontroleerd en uiteindelijk krijg je een nummer. Het komt eigenlijk een beetje overeen met de douane op het vliegveld, maar dan 10x spannender.

Dan mag je doorlopen naar een wachtkamer en als je nummer op het scherm komt te staan moet je doorlopen naar een loket waar je documenten en een foto af moet geven die je van tevoren thuis al hebt voorbereid. Ook moet je vingerafdrukken laten maken. Daarna moest ik weer gaan zitten en wachten totdat mijn nummer werd omgeroepen. Toen ik werd omgeroepen, moest ik doorlopen naar een ander loket waar ze een paar vragen stelden en er werden wat papieren getekend. Toen was ik klaar om te gaan en kreeg ik te horen dat mijn paspoort met mijn visum deze week weer naar huis worden opgestuurd.

Het visum kan ik nu dus ook (gelukkig) afstrepen van mijn to-do list en ben ik bijna helemaal klaar voor vertrek over een maand!

Oja, paps mocht niet mee naar binnen en moest dus buiten blijven wachten, maar toen ik naar buiten liep was hij nergens te bekennen. Ik ging er toen maar vanuit dat hij terug naar de auto was gegaan en gelukkig was hij daar ook, maar toen ik instapte zei hij dat we nog een foto moesten maken, dus wij weer de auto uit en terug naar het consulaat. Het bord stond alleen achter de wachtstreep: in het begin vonden ze het niet zo'n heel goed idee volgens mij, maar gelukkig mochten we, na even overleggen met de meneer van het consulaat, toch een foto nemen. Na al deze moeite zal ik de foto ook maar even bijvoegen, haha :).

Nog maar 30 dagen te gaan! Het komt nu toch wel heel dichtbij, maar het kan ook weer niet snel genoeg 5 augustus zijn!

Until next time!

Reacties

Reacties

opa Riel

Heel goed verhaal. Of ik er zelf bij was.

oma Jenny

Het is bijna zover. Nog een paar dagen en dan ga je echt vertrekken. We hopen veel van je te horen en wensen je vast veel plezier. Opa en Oma

Oma Jenny

Hallo Liza

Ja nog 2 nachtjes slapen en dan ga je ons voor bijna een jaar verlaten.
Ik moet er nog aan wennen dat je zo ver weg gaat.
Het scheelt wel dat je ons steeds op de hoogte wilt houden.
Zoals ik al eerder schreef zullen we je volgen op je avontuur.

Gelukkig heb je alles klaar voor vertrek.
Papieren, kleding rnz.

Morgen komen opa en ik nog even gedag zeggen natuurlijk.

Groetjes van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active