Prom & counting down

Lieve allemaal,

Vandaag ben ik alweer 9 maanden in Amerika! Wat een lange tijd toch alweer zeg. Helaas betekent dit ook dat ik nog maar iets meer dan een maand te gaan heb... Iedereen blijft maar vragen of ik er zin in heb om naar huis te gaan, maar hoe ik deze vraag moet beantwoorden weet ik eigenlijk niet zo goed. Natuurlijk heb ik er zin in om iedereen weer te zien en alles, maar ik zal het hier ook zo gaan missen. Voordat ik aan dit avontuur begon zei iedereen dat ze het zich niet konden voorstellen om 10 maanden van huis weg te zijn. Nu ik bijna aan het eind ben, denk ik echter dat dit niet waar is. Wanneer je deze uitdaging aangaat, weet je dat je na 10 maanden weer terug komt, maar nu het bijna tijd is om naar huis te gaan, dringt het tot me door dat dit toch wel veel moeilijker is. Ik heb geen zekerheid wanneer ik hier terugkom en als ik dat doe, waar kom ik dan naar terug? Iedereen zal weer doorgegaan zijn met hun eigen leven, en ik was maar een klein hoofdstuk in het boek van hun leven, ookal was dit jaar voor mij genoeg om een hele serie over te schrijven. Dat is wel heel raar om over na te denken hoor.

Nu we aan het eind van het schooljaar zitten, bedenk ik me steeds vaker hoe erg ik gewend ben aan de American way of life en hoe erg ik weer zal moeten wennen aan al die Nederlanders om me heen. De manier waarop hier les wordt gegeven was in het begin zo vreemd, maar is nu zo normaal geworden. De tafels die aan de stoelen vastzitten, de grote lockers, elke dag hetzelfde rooster, lunch, de zo erg overdreven gewoontes... alles is nu deel van mijn leven. Vandaag heb ik nog maar twee dagen school te gaan en over twee weken kan ik zeggen dat ik mijn 6e jaar high school succesvol heb afgerond.

Vorige week was het tijd voor het welbekende 'prom'. Ookal was het heel anders dan wat ik me had voorgesteld, het was zeker een hele belevenis. Prom is hier alleen voor juniors en seniors, maar je kan ook leerlingen uit lagere klassen meenemen. Ik ging met een hele groep en had besloten een goede vriendin van mij, Alli, mee te nemen. Al veel eerder in het jaar had ik al een jurk gekocht, dus dat was al helemaal geregeld. Holly had ook nog een hele mooie corsage voor mij gemaakt, dat is dat bloemstuk voor om je arm zegmaar haha. Op de ochtend van prom was het vroeg opstaan en toen heeft Michaela mijn haar gedaan. Daarna kwam Alli en hebben we ons klaar gemaakt en toen we net klaar waren, kwamen de andere mensen van mijn groep aan. Na een aantal leuke foto's te hebben gemaakt, was het tijd voor lekker luxe eten, iets dat ook een traditie is voor prom. Het eten duurde echter wat langer dan gepland en aangezien het restaurent anderhalf uur van de prom-locatie was, waren we een beetje laten. Oh well... haha. Toen we eindelijk aankwamen, was het dansen, foto's nemen, en nog eens dansen. Om 10 uur was het tijd om de prom king & queen aan te kondigen, en helaas is het ook traditie om daarna gelijk weg te gaan, want iedereen wil gaan feesten. Het was dan ook op naar Charlotte's huis om om te kleden en daarna waren we weer opweg naar een vriend die een feest gaf. Ook dit was erg gezellig en na een lange dag en avond waren we ook wel weer klaar om naar bed te gaan, want de volgende ochtend moesten we weer vroeg op.

De ochtend daarna was het tijd om met alle exchange students naar een baseball game te gaan. Ik was nog niet naar een Cardinals game geweest dus het was zeker erg leuk om ook dit mee te kunnen maken. Het stadium is echt gigantisch en het was helemaal vol met toeschouwers, aangezien baseball een van de favoriete sporten is voor de mensen in Missouri. Eerlijk gezegd is baseball echt heel saai om naar te kijken en gebeurde er niet veel boeiends, maar het was leuk om een keer gezien te hebben haha.

Volgende week hebben we senior week, dat betekent dat de rest van de school nog gewoon les heeft, maar de seniors een aangepast rooster hebben. Dit rooster bestaat vooral uit graduation practice en foto's nemen, maar we gaan ook leuke dingen doen zoals naar de film met de hele senior klas.
Op 18 mei komen mams en Daniella aan en dan is het de 20e alweer tijd voor graduation (2.0) en graduation party op de 21e. Daarna zal ik op de 23e nog op een roadtrip gaan naar California. Dus ondanks dat ik nog maar een beperkte tijd te gaan heb in Amerika, het zal zeker een tijd worden met vele belevenissen en nieuwe ervaringen.

Dat was het weer voor deze update, ik hoop dat jullie weer een beetje op de hoogte zijn.

I will see y'all soon!

Love, Liza.

P.S. zet het in je agenda: op de morgen van 20 juni (ja, Stijn's verjaardag, leuk cadeau he?!

Tongue Out
) stap ik weer op Nederlandse bodem.

Reacties

Reacties

Ilse

Dat zijn nog een paar extra leuke weken! Geniet er maar lekker van.

Martine Kluver

Wat heb je dat goed beschreven Liza! Zo herkenbaar..

Parting is such sweet sorrow...
Geniet nog maar met volle teugen deze laatste weken.

Groetjes

Pa

Ik begrijp je dubbele gevoelens (denk ik). Maar blijven genieten en tot de 20e!

Jannie Hobers

Wat een leuk verhaal weer! Het zal vast moeilijk zijn om daar afscheid te nemen, maar leuk als je weer hier bent. Geniet er nog ff van!

Mama

Ik ben trots op je. Love you! XX

Ingrid

Hè Liza,
Wat een super leuk verhaal weer. Nog even heel erg genieten van de komende weken. Wij zijn blij dat je weer terug naar Nederland komt, maar kan me goed voorstellen dat het ook moeilijk is om Amerika achter je te laten... Heel veel plezier nog de komende maand! Xx

Oma Jenny

Hoi liza,

Opa en ik hebben weer genoten van je verhaal.
Wat zie je er op de foto's mooi en leuk uit.
Leuk zo mooi gekleed te gaan naar het bijzondere feest, genieten was dat zo te zien,
Wat is alles heel anders in Amerika zeg, bijzonder allemaal dat je dit mee kan maken.
Eerst nog je Mams en Daniella bij jullie om ook mee te maken je afstuderen.
Dan nog een reis naar California .
Daarna kom je gelukkg weer snel naar huis.
We zullen blij zijn je weer te zien en bij ons te hebben.

Nog een fijne tijd gewenst van opa en mij.
Liefs oma

Mark

Geniet er van nu het nog kan! :-)

Daniella

Hey Liza,

Heerlijk weer zo'n spannend verhaal met belevenissen.
Wat zag je er prachtig uit met de prom zeg!!! En heel veel mooie foto's hoor.
Ik ben heel nieuwsgierig hoe het er in het echt allemaal aan toe gaat in de USA en ja inderdaad nog maar even en dan staan we op de stoep. We gaan de andere feestjes allemaal meemaken. Ik heb er zin in dus je moeder en ik zeggen nu ook USA HERE WE COME . See you soon :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active